شرکت ناب اکسیر
بلاگ

سولفات منیزیم چیست؟

سولفات منیزیم یک ماده ی معدنی و شیمیایی با فرمول MgSO4 به شکل جامدی کریستالی با رنگ سفید متمایل به کرم می باشد . منیزیم سولفات به صورت کامل در آب حل می شود اما در الکل نامحلول است . سولفات منیزیم در صنایع مختلفی از جمله : کشاورزی ، پزشکی و دارویی ، چرم و ... کاربرد دارد . همچنین سولفات منیزیم را با نام هایی نظیر نمک اپسوم ، نمک حمام و ... نیز عنوان می کنند .

از خواص سولفات منیزیم می توان به :

تسکین دهندگی اعصاب و کاهش فشار و استرس و رها کننده ی عضلات ، لایه برداری از پوست به عنوان اسکراب و از بین برنده جوش و تامین سلامت پوستی ، تولید پارچه های نسوز ، افزایش مقاومت حرارتی در چرم ، تثبیت کننده ی کلسیم هیدروژن فسفات در خمیر دندان ، از آن جایی که منیزیم برای رشد گیاهان ضروریست از این ماده در کودهای کشاورزی به عنوان مکمل خاک استفاده می شود ، به صورت تزریقی برای رفع نیاز بدن به منیزیم و درمان بیماری ها در پزشکی و ... اشاره کرد .

همانطور که پیش تر اشاره شد ، سولفات منیزیم برای سلامتی و زیبایی دارای فواید بسیاری است . از موارد مصرف و فواید نمک اپسوم می‌توان به : تسکین دهندگی درد، بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس، ضدالتهاب، لایه بردار، ضدعفونی کننده، تسکین دهنده ی گزیدگی نیش حشرات و ... اشاره کرد.

از این نمک می‌توان به جهت تقویت خاک و افزایش شکوفه‌دهی و محصول‌دهی به سبب وجود عناصر منیزیم و سولفور استفاده نمود. از این رو در صنایع کشاورزی برای تهیه کودهای کشاورزی برای افزایش میزان منیزیم و گوگرد خاک استفاده می‌شود. به دلیل خنثی بودن ترکیب منیزیم سولفات در Ph خاک تغییری ایجاد نمی‌کند.

کمبود منیزیم ، از آن جایی که، این عنصر کنترل کننده‌ی عناصر دیگر در بدن است، می‌تواند بسیار خطرناک باشد که با استفاده از سولفات منیزیم، تحت نظر و با توصیه ی پزشک، می‌توان این کمبود را کاهش داد و از آن در درمان بیماری های مانند آسم ، اکلامپسی، ناراحتی های معده و ... استفاده کرد. بر اساس توصیه ی پزشکان، مصرف بیش از اندازه‌ی ذکر شده بر روی بسته بندی، می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی خواهد شد. به عنوان مثال ازدیاد مصرف منیزیم می‌تواند منجر به آسیب به قلب و کاهش فشار خون شود .

اما به صورت کلی، مصرف نمک حمام یا اپسوم، عاری از خطر بوده؛ اما در صورت مصرف نادرست آن، امکان بروز عوارض جانبی مصرف وجود دارد.

ناب‌اکسیر پایاشیمی

شرکت ناب‌اکسیر پایاشیمی، تنها تولیدکننده ماده استخراج‌کننده مس در خاورمیانه می‌باشد. هم‌اکنون گریدهای CLX5640، CLX5774، CLX984 در خط تولید این شرکت در حال تولید می‌باشد.
شرکت ناب‌اکسیر در حال حاضر آماده تامین نیاز تمامی واحدهای فرآوری مس به روش لیچینیگ و بایولیچینگ می‌باشد.

جدیدترین مطالب سایت

با ما در ارتباط باشید

آدرس: تهران ، سعادت‌آباد ، خیابان علامه طباطبایی‌ جنوبی ، کوچه 22 شرقی ، پلاک 24 ، واحد1

کد پستی:
1997843383
تلفن:
021-88699004-6